Picsart 23 12 12 01 11 43 491 e1702331442707

ارتقاء ایمنی و اصلاح جاده مبارک شهر به یولقونلو و روستاهای پایین دست یک ضرورت و اولویت اساسی میباشد

جاده مبارک شهر به روستاهای پایین دست درحال حاضر با چندین مشکل اساسی روبه رو می باشد و متاسفانه در طول هفته چندین تصادف در این مسیر اتفاق می افتد پس لازم است مسئولان مربوطه برای حل مشکلات این جاده چاره ای بیاندیشند.

از مهمترین مشکلات این جاده در حال حاضر می توان به موارد ذیل اشاره کرد؛

از سمت خروجی پل مبارک شهر به سمت روستاهای یولقونلو، حدود 400 متر از آسفالت جاده به شدت تخریب شده و نیاز اساسی و فوری به اصلاح و بهسازی دارد همچین در طول این 400 متر ابتدای جاده، خط کشی وجود ندارد و بسیاری از خودرو ها با توجه به خرابی آسفالت و عرض کم جاده در لاین خود حرکت نمی کنند و یا در صورت حرکت در لاین خود از مسیر خود منحرف می شوند.

از مشکلات دیگر این جاده، عرض کم شانه و در بسیاری از نقاط جاده نبود شانه راه می باشد که به دلیل ارتفاع چند متری جاده از سطح زمین، رانندگی را برای افراد با مشکل مواجه می کند و یکی از علل اصلی بروز سوانح می باشد.

مشکل دیگر این مسیر، وجود موانع متعدد در جاده است که از جمله آنها میتوان به تردد وسایل نقلیه کشاورزی و تجهیزات مزارع، وجود چندین تقاطع فرعی، پیچ های تند در نزدیکی پادگان الغدیر، عبور کانال زهکشی از جاده و نبود حفاظ ایمنی در این مسیر اشاره کرد.

ارتقاء ایمنی جاده ها باید از اولویت های اساسی اداره ی راهداری و حمل نقل جاده ای شهرستان ملکان باشد. این اداره و پلیس راه دو متولی و ارگان مهم در زمینه ارتقاء ایمنی راه‌ها هستند که انتظار میرود با انجام اقداماتی مانند ایجاد شانه استاندارد، بهسازی و ساماندهی آسفالت ورودی جاده، نصب تابلوهای راهنما و اصلاح علائم، ایجاد حفاظ در اطراف پیچ ها و کانال ها، انجام خط کشی اصولی و در نهایت نصب چراغ های روشنایی در این مسیر ایمنی آن را ارتقا دهند تا شاهد کاهش حوادث و سوانح تلخ در این جاده باشیم.

توسط naseri

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *