istockphoto 1050242622 612x612 1

وضعیت نامناسب معابر به دلیل اجرا نشدن عقب کشی های پیش بینی شده در طرح هادی و مهمتر از آن عقب کشی های غیراصولی است

چهارراه مرکزی مبارک شهر دارای یک سلسله مشکلات میباشد که به نوعی همه این مشکلات به همدیگر نیز مربوط هستند. با کمال تاسف تخلفات آشکار و پنهان صورت گرفته و عدم انجام صحیح عقب کشی های پیش بینی شده در طرح هادی روستایی و بی توجهی و در بعضی موارد همراهی شهرداری و اعضای شورا با این تخلفات، باعث ایجاد وضعیت تاسف بار در این مسیر شده است.

عرض کم خیابان در چهارراه مرکزی باعث میشود وقتی یک خودرو در آنجا پارک میشود راه عبوری دیگر وسایل عبوری محدود شده و یک مشکل دیگر بر مشکلات این مسیر افزوده شود. همچنین حضور اهالی در ساعات آغازین شب در این چهارراه باعث مسدود شدن راه وسایل نقلیه عبوری میشود.

اگر به خیابان ولیعصر جنوبی( چهارراه به طرف شهرداری) نگاهی بیاندازیم تعداد زیادی مغازه را مشاهده خواهیم کرد که در سالهای گذشته با تغییر کاربری از مسکونی به تجاری ایجاد شده اند ولی متاسفانه به دلایل مختلف از این تغییر کاربری ها، عملا هیچگونه منفعتی عاید منافع عمومی نشده است. شهرداری باید در قبال صدور مجوز برای تغییر کاربری این مغازه ها تلاش میکرد تا مانند شهرداری های شهرهای دیگر چند مغازه را به تملک درآورد و با واگذاری این مغازه ها به کسانی که بخاطر عقب کشی پیشبینی شده در طرح هادی، مغازه آنها در خیابان ولیعصر شمالی باید تخریب شود، وضعیت چهارراه مرکزی را ساماندهی نماید ولی نداشتن آینده نگری توسط شهردار و شورای وقت باعث شده این فرصت از دست برود.

همه مشکلات چهارراه مرکزی مربوط به عدم انجام عقب کشی البته به شکل اصولی و همچنین عدم رعایت اصول ساخت و ساز شهری میباشد. سهل انگاری شهرداری و صدور پروانه ساخت بدون اینکه عقب کشی های لازم رعایت شده باشد، یک معضل برای مبارک شهر ایجاد کرده که حل آن سالهای طولانی زمان خواهد برد.

توسط naseri

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *