istockphoto 1316455819 612x612 14k

دید و بازدید عید نوروز در شهرمان، نیاز به اصلاح دارد / عید دیدنی در مبارک شهر مثل بازی فوتبال دارای مرحله رفت و برگشت شده است!

دیدار با اقوام و تبریک حلول سال جدید، در اولین روز سال یکی از رسم های پسندیده ای هست که مثل دیگر نقاط کشورمان، در شهر ما نیز رواج دارد‌ و در پس زمینه آن نیز اهداف مثبت زیادی نهفته میباشد ولی شاید بهتر است این دیدار فقط مختص روز اول عید نباشد. میتوانیم از ۱۳ روزی که تعطیل میباشد نیز برای اینکار استفاده نماییم. همچنین اگر کمی منطقی به موضوع نگاه کنیم معنی ندارد وقتی فامیل عزیزی برای دیدار به خانه ما آمده چند ساعت بعد ما هم برای رفع تکلیف به خانه ایشان برویم. منطقی تر و زیباتر این است که کوچکترها به دیدار بزرگترها بروند.

در سالهای نه چندان دور، کوچکترهای فامیل خود را موظّف میدانستند در روزهای عید به دیدار بزرگان فامیل رفته و نسبت به آنها ادای احترام نموده و ساعتی در حضور این بزرگان و ریش سفیدان نشسته و از صحبت‌هایشان فیض ببرند ولی الان فاصله ورود به خانه میزبان و خروج از آن شاید ۱۵ دقیقه هم طول نمیکشد.

انصافا اینهمه عجله برای چیست؟
تا آخر تعطیلات فرصت برای دیدار و عید دیدنی وجود دارد. لزومی ندارد که در اولین روز سال جدید، با مهمانیهای پی در پی همدیگر را اذیت کنیم و از لذت همنشینی و هم صحبتی با یکدیگر بی نصیب بمانیم.گاها افراد فامیل و دوستان، سالها از همدیگر خبر ندارند و این روزهای تعطیل عید، فرصت خوبی برای باهم بودن و هم صحبتی هست بیایید همه باهم تلاش کنیم زمینه دورهمی های صحیح را در فرهنگمان نهادینه کنیم تا بیشترین و بهترین نتایج مثبت نصیبمان گردد.

توسط naseri

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *