Picsart 23 12 12 11 18 33 943

انتقاد و‌ مطالبه گری بدون ترس و هزینه، ارمغان ارزشمند موسوی نماینده شهرستان ملکان برای خبرنگاران و فعالین رسانه ای منطقه میباشد

انتقادپذیری و عدم برخورد قهرآمیز با منتقدین و کسانی که مخالف رویکرد مورد نظر یک شخص دارای مسئولیت حقوقی میباشند، سیاستی ارزشمند و یک اصل اساسی برای نهادینه شدن دموکراسی در هر جامعه ای محسوب میگردد. در واقع جوامعی به سمت پیشرفت پایدار حرکت میکنند که رسانه ها و  افراد عادی بتوانند بدون اینکه مورد پیگرد قانونی یا غیرقانونی قرار بگیرند عملکرد مسئولین در رده های مختلف را به چالش کشیده و آنها را مورد نقد اصولی قرار دهند. مهمترین تفاوت جوامع پیشرفته و عقب مانده نیز در همین مورد بالا خلاصه میگردد.

نماینده های مجلس دوره های پیش شهرستان ملکان به این دلیل که دارای خاستگاه اطلاعاتی و نظامی بودند در مقابل منتقدین خود خویشتنداری نشان نمیدادند و همین مورد باعث عدم رشد روحیه مطالبه گری در بین مردم منطقه گشته بود. علی موسوی نماینده فعلی منطقه در مجلس چون دارای خاستگاه دانشگاهی و علمی میباشند با استقبال از انتقادهای سازنده و عدم برخورد سرکوب گرانه با رسانه ها و افراد منتقد، زمینه را برای رشد مطالبه گری فراهم نمودند و میتوان گفت که از این بابت خدمت بزرگی انجام داده اند.

امیدواریم دیگر مسئولان ارشد شهرستان ملکان نیز همانند نماینده فعلی مجلس در مقابل رسانه های منتقد، خبرنگاران و دیگر افراد مطالبه گر صعه صدر به خرج داده و از برخوردهای قهرآمیز و سرکوبگرانه پرهیز نمایند چرا که پیشرفت هیچ جامعه ای در یک فضای بسته و دارای خفقان حاصل نخواهد شد.

توسط naseri

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *