Picsart 23 12 12 14 14 59 742

نهادینه کردن ورزش به عنوان بخشی از برنامه های روزانه افراد، هدفی است که بسیاری از کشورهای دارای نظام های سیاسی عقل‌گرا، به دنبال آن هستند و برای رسیدن به این هدف نیز از سرمایه گذاری های هنگفت و برنامه ریزی های کوتاه و بلند مدت دریغ نمی‌کنند. آنها خوب میدانند که ورزش علاوه بر سلامت جسم، تاثیر مستقیم و غیرقابل انکاری بر روی سلامت ذهن و روح افراد جامعه میگذارد و از شیوع بسیاری از ناهنجاری های فردی و اجتماعی جلوگیری میکند.

برای اینکه ورزش در یک جامعه نهادینه گردد ابتدا باید همه افراد جامعه به امکانات ورزشی به شکلی عادلانه و در سطحی وسیع دسترسی داشته باشند و سپس باید اقدامات مختلفی برای ترغیب و علاقه مند کردن افراد به ورزش صورت بگیرد.‌ یکی از روشهای تایید شده برای تبلیغ ورزش در جامعه که دارای نتایج قطعی و مثبت می‌باشد الگو سازی می‌باشد و لازمه این کار نیز این است که شرایط لازم برای کشف استعداد های ورزشی فراهم و سپس نسبت به آموزش صحیح و اعزام این استعدادها به مسابقات استانی، کشوری و بین المللی تلاش گردد. در واقع تاثیر مثبتی که درخشش یک ورزشکار در مسابقات قهرمانی برای علاقه مند کردن افراد جامعه به ورزش دارد با تاثیر حاصل از روشهای تبلیغی و فرهنگی دیگر قابل مقایسه نیست و به همین دلیل هم است که کشورهای پیشرفته جایگاه والایی برای قهرمانان ورزشی قائل هستند.

با توجه به مطالب ذکر شده در بالا، عملکرد ۸ ماهه ولیزاده، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ملکان در خصوص بهبود امکانات ورزشی و توجه به قهرمان پروری در ورزش موفق بوده و با حفظ رویکرد فعلی، ورزش ملکان در سالهای پیش رو قهرمانان زیادی در سطوح استانی، ملی و بین المللی در رشته های مختلف تحویل جامعه خواهد داد و به تبع آن  شاهد گرایش افراد بیشتری به سمت ورزشهای مختلف خواهیم بود.

توسط naseri

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *