taormina

تدوین اشتباه طرح هادی شهری توسعه آینده مبارک شهر را با چالش روبرو می‌کند /اعضای شورا در مورد طرح هادی شهری، شهرک فرهنگیان و تفکیک اراضی شفاف سازی کنند

۹ سال از تبدیل روستای مبارک آباد به شهر میگذرد و متاسفانه به دلایل نامعلوم هنوز خبری از تصویب طرح هادی شهری که باید اساس تصمیم گیریها در حوزه های مختلف شهری باشد، نیست. طبق قرائن و شواهد موجود به نظر می آید در حال حاضر تمرکز شهردار و اکثریت اعضای شورای اسلامی مبارک شهر روی ساخت شهرک فرهنگیان در اراضی متعلق به روستای بایقوت قرار گرفته و احتمالا همین مسئله دلیل تاخیر و تعلل در تصویب طرح هادی شهری میباشد.

اشتباهات عمدی و سهوی در تدوین طرح هادی شهری، ضربات جبران پذیری به آینده مبارک شهر خواهد زد چرا که اگر این طرح تصویب گردد تا ۲۰ سال آینده ملاک عمل و تصمیم گیری خواهد بود پس لازم است که افکار عمومی نسبت به آن حساسیت داشته باشند.

طبق قانون، اقدامات شهرداری و مصوبات شورای شهر باید به طور دقیق و شفاف به اطلاع مردم رسانده شود و اگر چنین رویه ای دنبال نشود به طور قطع، ذهنیت عمومی به سمت وجود تخلف و فساد حرکت خواهد کرد. در حال حاضر نیز شائبه هایی برای افکار عمومی در مورد طرح هادی وجود دارد و لازم است شفاف سازی های لازم در این مورد توسط مسئولین مربوطه صورت پذیرد.

بدون هیچگونه تردیدی هر جا که پنهان کاری و عدم شفافیت وجود داشته باشد در آنجا تخلف و فساد نیز بروز خواهد کرد. همواره هدف از بی اطلاع نگاه داشتن مردم این بوده است که منافع اشخاص و گروهای خاصی به بهای ضایع کردن منافع عمومی تامین گردد.

توسط naseri

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *