istockphoto 1363056516 612x612 1

اگر شهرداری توانایی جذب بودجه و اعتبار ندارد بهتر است منحل گردد

اگر یکی از اهالی مبارک شهر امروز بخواهد منزلی جدید بسازد و برای دریافت مجوزهای های لازم اقدام نماید مبالغی که باید پرداخت نماید 10 برابر مبلغی خواهد بود که ساکنین روستاهای اطراف پرداخت میکنند. درواقع این مبالغی که از اهالی مبارک شهر دریافت میگردد بخاطر خدماتی هست که باید توسط شهرداری در اختیارشان قرار بگیرد.( خدماتی مانند آسفالت معابر و کوچه ها، جدول کشی مناسب، نظافت مرتب معابر و جوب ها و غیره)

در واقع اهالی مبارک شهر از طرق مختلف هزینه زندگی در شهر را پرداخت میکنند و شهرداری وظیفه دارد در قبال هزینه ای که مردم پرداخت میکنند خدمات متناسب با زندگی شهری را در اختیار آنها قرار دهد که البته عملکرد شهرداری مبارک شهر در این مورد بسیار ضعیف میباشد و به نوعی بر سر مردم کلاهی گشاد گذاشته میشود. ۸ سال از تبدیل مبارک آباد به شهر میگذرد و با کمال تاسف باید قبول کنیم که در این ۸ سال از خدمات شهری خبری نبوده و مردم با زندگی در محیط روستایی هزینه زندگی شهری را پرداخت نموده اند.

بهتر است مردم مبارک شهر توجه داشته باشند که شما تعهدی برای پرداخت پول تحت عنوان خودیاری به شهرداری ندارید و شهرداری وظیفه دارد شرایط و امکانات لازم برای یک محیط شهری را فراهم نماید. البته ما مخالف کمک مردم به شهرداری برای بهبود اوضاع نیستیم ولی اگر این کمک ها باعث شود که تلاش شهردار و اعضای شورا برای جذب بودجه و امکانات کم شود و در انتها خدماتی که با استفاده از خودیاری مردم انجام شده به عنوان عملکرد دیگران ثبت شود بهتر است که چنین کمکهایی صورت نگیرد.

توسط naseri

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *