istockphoto 1367730443 612x612 1

مسئولان شهرستان ملکان در هر جایگاهی که قرار داشته باشند حقوق بگیر و زیردست مردم هستند

 متاسفانه در اکثر مواقع حضور مسئولان مختلف در اجتماعات با صحنه های خجالت آور و دور از عزت نفس همراه میشود. بین احترام گذاشتن و چاپلوسی یک خط باریک قرار دارد که اگر دقت نکنیم وارد چارچوپ تملق و چاپلوسی خواهیم شد و در اثر این چاپلوسی، بدون شک حس خودبزرگ بینی و خودشیفتگی در مسئولان بیدار و باعث خواهد شد مسئولی که حقوق بگیر و زیردست مردم می باشد خودش را ارباب و صاحب اختیار آنها تصور نماید.

 نماینده ، فرماندار، بخشدار، رئیس اداره و بطور کلی همه مسئولان ریز و درشت شهرستان در هر جایگاهی که باشند دارای محل مشخصی برای دیدار با ارباب رجوع و مردم هستند و اگر کسی تقاضا و درخواستی از آنها دارد باید به محل مذکور مراجعه نماید. گرفتن اطراف مسئولان در اجتماعات و داشتن نگاه التماس گونه به جای نگاه حق طلبانه به آنها باعث میشود که عزت نفس جای خودش را به ذلت و به تبع آن مطالبه گری جایش را به منت پذیری بدهد و همین نکته های ریز هستند که باعث میشود شخصی که طبق قانون نوکر و مزدبگیر مردم هست، با ناآگاهی و رفتار نامناسب افراد، خودش را در جایگاه ارباب ببیند.

 یک شهروند عزت مند و حقیقت خواه همواره در اجتماعات با مسئولان مانند اشخاص عادی رفتار میکند و اجازه نمیدهد که مسئولان به او به چشم زیردست و رعیّت نگاه کنند. مسئولان در قبال مردم وظایف تعیین شده ای دارند که بابت انجام آنها از همین مردم پول و دستمزد دریافت میکنند پس باید همیشه خودمان را در جایگاه کارفرما و مسئولان را در جایگاه کارگر و حقوق بگیر خودمان ببینیم. اگر چنین نکنیم چاپلوس ها اطراف مسئولان را خواهند گرفت و بمروز زمان افراد حقیقت گو گوشه گیر شده و تملق و دروغگویی مهمترین ابزار برای رسیدن به مقامات بالاتر خواهد شد. اگر خواهان پیشرفت و توسعه شهرستان ملکان هستیم باید با چاپلوسی و تملّق مقابله کنیم.

توسط naseri

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *