istockphoto 184996832 612x612 1

مجلس ختم برای قرآن خوانی و فاتحه خوانی میباشد نه چاپلوسی و فخرفروشی

ابراز همدردی و همراهی با انسانهای دیگر در مواقعی که آنها دچار اتفاق تلخ و ناگواری مانند از دست دادن عزیزانشان میشوند یک سنت و رسم بسیار نیکو، مثبت و ریشه دار در مبارک شهر میباشد. برگزاری مراسم ترحیم نیز در همین راستا بهانه ای برای این است که ما اطراف کسانی که عزیزشان را از دست داده اند را بگیریم و قوت قلبی برای تحمل مصیبت وارده برای آنها باشیم. اما برخی مداحان که در مراسم ترحیم میکروفون به دست میشوند با اقدامی ناشایست، مجلس ترحیم را از فلسفه اصلی خارج و به عنوان ابزاری برای چاپلوسی و تعریف و تمجید از برخی شخصیت های حقیقی و حقوقی از آن سواستفاده میکنند.

همه کسانیکه برای همدردی و عرض تسلیت در مجلس ترحیم حاضر میشوند به یک اندازه قابل احترام هستند و مداح ناآگاه نباید با ذکر اسامی بعضی حاضرین این طور نشان دهد که بین آنها تفاوت وجود دارد. این اقدام بسیار زشت و ناپسند بوده و لازم است اداره تبلیغات اسلامی ملکان تذکرات لازم در این خصوص را به مداحان فعال در شهرستان ابلاغ نماید.

اینکه یک مداح، مدام از فلان رئیس و کارمند اداره، شورا و دکتر و مهندس نام میبرد دور از شان یک مجلس ترحیم میباشد. در مجلس ترحیم اولویت اول با قرائت قران و فاتحه خوانی میباشد پس به هیچوجه نباید اجازه داده شود چنین مجلسی توسط مداحان به تریبونی برای تبلیغ و نام بردن از اشخاص حقیقی و حقوقی تبدیل گردد. شخصیت همه انسانها در جای خود ارزشمند میباشد و هیچ تفاوتی بین اشخاصی که برای نثار فاتحه و ابراز همدردی در مجلس ترحیم حاضر میشوند وجود ندارد.

توسط naseri

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *