متاسفانه سابقه ای که در منطقه وجود دارد نشان میدهد که در گذشته برخی اطلاعات محرمانه و بعضا شخصی افراد به شکل کاملا آگاهانه و در جهت تسویه حسابهای سیاسی و یا اهداف دیگری از طریق فضای مجازی در اختیار افکار عمومی قرار گرفته است و ضربات جبران ناپذیری با استفاده از این روش غیراخلاقی به افراد مورد نظر وارد گشته است.

از دو حالت خارج نیست؛ یا جریان و گروههای خاصی در پشت پرده درز کردن چنین اطلاعاتی وجود دارند که منافعشان با فاش شدن این اطلاعات تامین میگردد یا اینکه افرادی که به چنین اطلاعاتی دسترسی دارند به سوگندی که در مورد امانتداری خورده اند بی اعتناء و بی اعتقاد بوده و به دلایل صرفا شخصی چنین اطلاعاتی را به بیرون گزارش میدهند. هر کدام از حالت های فوق صادق باشد حاکی از وجود نقص و ضعفی بزرگ بوده و لازم است که تمهیدات مناسب از طرف افراد مسئول برای جلوگیری از بروز چنین خطاهای آسیب زایی اتخاذ گردد.

بسیار مهم است که بدانیم شاید در کوتاه مدت گروهها یا افراد خاصی بتوانند از روش غیر اخلاقی مورد اشاره در بالا به منافع مورد نظرشان دست پیدا نمایند ولی به مرور زمان و با افزایش موارد درز اطلاعات، عادی انگاری صورت گرفته و استفاده از چنین مسیری برای تخریب افراد به بطن جامعه نیز گسترش خواهد یافت و متاسفانه باعث آسیب دیدن امنیت روانی و ذهنی جامعه خواهد شد. همچنین زیانهایی نیز در مقایس بسیار بزرگتر حادث میگردد که ذکر آنها در اینجا موضوعیت ندارد.

هدف از درج این پیام صرفا هوشیار کردن افراد و مسئولان دلسوز به وجود یک معضل مهم و همچنین کمک به جلوگیری از آسیب رسیدن عمدی یا غیرعمدی به جامعه ای که همه نسبت به آن مسئولیت داریم، میباشد. پس انتظار میرود تمهیدات عقلانی و منطقی لازم اتخاذ گردد.

توسط naseri

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *