IMG ۲۰۲۴۰۵۰۳ ۲۰۱۸۵۹

فلسفه جلسات هم اندیشی و تبادل نظر کاندیدهای نمایندگی مجلس با مردم دقیقا چیست؟ / آیا از کاندید سوال پرسیده میشود یا اصلا کاندید به سوالات پاسخ میدهد؟

این روزها بازار مرغ و پلوخوری در مبارک شهر گرم شده و در دعوتنامه ها در کنار کلمه صرف شام به صورت صوری از عبارات پر زرق و برق هم اندیشی و تبادل نظر که متاسفانه مدتهاست در کشور ما فقط اسمی از آنها باقی مانده هم استفاده میشود. با کاندیدها کاری نداریم چون هدف آنها کسب رای بوده و برای رسیدن به این خواسته خودشان، طبیعی است که خود را به آب و آتش بزنند. روی سخن با کسانی است که در این جلسات حضور پیدا میکنند؛

به جای اینکه خودتان را فقط به عنوان شنوندگان منفعل به کاندیدها عرضه نمایید و میدان را برای وعده ها و حرفهای اکثرا توخالی آنها خالی کنید باید با سوالهای متعدد این مدعیان نمایندگی مجلس را به چالش بکشید. از آنها در مورد موضع گیری که در مورد زبان تورکی، خشک شدن دریاچه اورمیه، فیلتر اینترنت، سهمیه های ظالمانه در آزمون های استخدامی، گرانی، فقر و بیکاری دارند سوال کنید. سوال خود و جوابی که میشنوید را ضبط و با دیگران به اشتراک بگذارید.

تا میتوانید با سوالات خود نامزد نمایندگی مجلس را به چالش بکشید تا آستانه تحمل و میزان احترامی که به دموکراسی و گفت و گو دارد مشخص گردد.

توسط naseri

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *