کشمش سبز 3 1

افزایش نرخ ابتلا به سرطان در شهر مبارک شهر به علت سوزاندن گوگرد در بارگاههای فرآوری انگور، موضوعی میباشد که نیازمند توجه فوری و جدی مسئولان و اقدامات قاطع برای جلوگیری از پیشرفت آن است. گوگرد، یکی از موادی است که به طور گسترده در فرآوری انگور برای جلوگیری از اکسیداسیون و رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها استفاده می‌شود. اما سوزاندن گوگرد به میزان بیش از حد و در شرایط نامناسب می‌تواند به ایجاد گازهای آلاینده و مواد سرطانزا منجر شود.

بی‌توجهی نهادها، ادارات و مسئولین ذیربط نسبت به این مسئله نشان دهنده عدم توجه و کوتاهی در رسیدگی به مسائل مربوط به سلامت عمومی جامعه است. بارگاههای فرآوری انگور در مناطق مسکونی به دلیل استفاده بیش از حد از گوگرد و دیگر مواد شیمیایی، سرچشمه ای برای ابتلا به بیماری‌های سرطانی و بیماری‌های تنفسی شده‌اند.

آلاینده‌های هوا که از احتراق گوگرد و ترکیبات شیمیایی موجود در باراندازهای انگور به وجود می‌آیند، بسیاری از عوارض سلامتی را به دنبال دارند. این گازها شامل اکسیدهای گوگرد، آلاینده‌های آروماتیک متعدد (مانند بنزن و تولوئن) و ذرات معلق می‌شوند که می‌توانند عللی برای ابتلا به سرطان و بیماری‌های تنفسی مانند آسم و بیماری مزمن انسدادی را ایجاد کنند.

در حال حاضر، ادارات مسئول در شهرستان ملکان و شهرداری مبارک شهر اقدامات موثری برای کنترل و کاهش اثرات منفی این فعالیت‌ها انجام نمی‌دهند. از مسئولان شبکه بهداشت، محیط زیست و دادستانی شهرستان ملکان انتظار می‌رود تا با اقدامات قانونی و برخورد سختگیرانه با تخلفات صورت گرفته، سلامت مردم را در برابر خطرات احتمالی حفظ کنند.

همچنین، باید نسبت به آگاه سازی مردم نسبت به این خطرات بالقوه و حقوقشان برای زندگی در محیط سالم تأکید شود. مردم باید درخواست‌های خود از مسئولین برای ایجاد شرایط بهداشتی و سالم‌تر در شهر خود را مطرح و از حقوقشان برای زندگی در محیط سالم استفاده پاسداری نمایند.

در نتیجه، لازم است که تمام نهادها و افراد مرتبط با این مسئله، اهمیت و جدیت آن را درک کرده و تلاش‌های لازم برای کنترل و پیشگیری از افزایش ابتلا به سرطان و بیماری‌های تنفسی را انجام دهند.

توسط naseri

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *