istockphoto 1372490835 170667aI was the ref they didn’t know about

مقابله فرهنگی با کودک همسری در شهرستان ملکان یک اولویت اساسی میباشد / لازم است ستادی برای فرهنگ‌سازی در مورد زیانهای کودک همسری تشکیل گردد

در دین اسلام نسبت به ازدواج توصیه های بیشماری صورت گرفته و حتی در مواردی شرط کامل شدن ایمان فرد مسلمان، ازدواج دانسته شده است ولی این مسئله نباید باعث شود که از زیانهای بیشماری که ازدواج در سن پایین بخصوص برای دختران به همراه دارد غفلت شود.  ازدواج زود هنگام، حق دختران در تصمیم گیری های اساسی در مورد سلامت جنسی و بهزیستی آن ها را سلب می کند. آن ها را از تحصیل و از زندگی بر پایه محبت در آینده دور می کند. همچنین خطراتی نظیر خشونت، سوءاستفاده، مشکلات سلامتی و مخصوصا علاقه مندی به ایجاد رابطه دوستی با افراد غریبه بخاطر عقده گشایی را افزایش می دهد.

فرهنگ غلط، سنت گرایی تعصب گرایانه، فقر و ناآگاهی از دلایل اصلی نهادینه شدن موضوع کودک همسری در منطقه ملکان میباشد و تا زمانی که نهادها و ادارات مسئول بوسیله آموزش صحیح و عقل گرایانه خانواده ها را با آسیبهای این معضل فراگیر آشنا نکرده اند روز بروز دختران کم سن بیشتری گرفتار درد کودک همسری خواهند شد.

پیشنهاد میگردد یک ستاد عمل گرا برای بررسی ریشه ای موضوع کودک همسری در ملکان و سپس ریشه کن کردن آن مخصوصا با مشارکت جدی نیروی انتظامی، دادستانی، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی و اداره بهزیستی تشکیل گردد تا تلاشها برای نجات دختران کم سن از این بلای ویران کننده، منسجم و هدفمند تر پیش رود.

توسط naseri

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *