rodins thinker surrounded by question marks

استفاده شهرداری از اسامی بی ارتباط با زبان و فرهنگ برای نامگذاری معابر صحیح نیست.

متاسفانه سنتی نادرست و البته نابود کننده فرهنگ و تاریخ در ایران وجود دارد که وقتی یک منطقه اندکی توسعه پیدا و نامگذاری کوچه ها و خیابانها برای آن ضرورت پیدا کرد، اسامی قدیمی و معنادار محلات و اماکن را حذف و به جای آنها از اسامی بی ارتباط با زبان و فرهنگ ساکنین در نامگذاری استفاده میکنند.

مبارک شهر نیز از این سنت بی نصیب نمانده و در حال حاضر هیچ اثری از نامهای قدیمی و ریشه دار محلات مبارک شهر در تابلوهای نصب شده توسط  شهرداری دیده نمیشود. باید به این نکته مهم توجه شود که اسامی قدیمی محلات مبارک شهر جزئی از تاریخ و هویت زبانی و فرهنگی ساکنان بوده و باید همواره در حفظ آنها کوشش شود ولی متاسفانه بنظر میرسد با تصمیم اعضای شورا و شهردار وقت، مسیر نابود کردن و به فراموشی سپرده شدن این اسامی قدیمی انتخاب شده است.

یادآوری این نکته هم لازم میباشد که اسامی جدید در صحبت ها و محاوره ساکنان مبارک شهر به هیچ عنوان مورد استفاده قرار نمی گیرند و همه از اسامی قدیمی محلات استفاده میکنند پس بهتر است اعضای شورا و شهرداری مبارک شهر از اسامی قدیمی محلات برای نامگذاری استفاده و تابلوهایی با نامهای قدیمی و ارتباط دار با فرهنگ و زبان ساکنین نصب نمایند.

توسط naseri

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *