istockphoto 990398040 612x612 1

افزایش آمار خودکشی و تمایل به خودکشی در مبارک شهر بسیار نگران کننده هست/ خانواده ها و مسئولین باید هوشیار باشند

 متاسفانه باید بپذیریم که افزایش میل به خودکشی در بین نوجوانان و جوانان مبارک شهر به مرحله بسیار خطرناکی رسیده و اگر اقدامات پیشگیرانه توسط مسئولین و خانواده ها انجام نگیرد بدون شک پشیمانی گریبان همه ما را خواهد گرفت اما فایده ای از این پشیمانی نصیب کسی نخواهد شد. به نظر می آید در شرایط کنونی لازم است  فرماندار شهرستان ملکان دستور تشکیل یک کارگروه از افراد متخصص برای ریشه یابی و دریافتن چرایی افزایش اقدام به خودکشی در مبارک شهر را صادر نمایند. همچنین چند نکته مهم هم وجود دارد که خانواده ها و همه ما باید همیشه آنها را در خاطر داشته باشیم. این نکات عبارتند از:

 تقریباً هرکسی که اقدام به خودکشی می کند، از قبل نشانه یا هشدارهایی داده است. بنابراین نباید حتی اشاره غیر مستقیم فرد به مرگ یا خودکشی را نادیده بگیرید. جمله هایی نظیر:

وقتی من رفتم متأسف خواهید شد.
من هیچ راه دیگری را نمی توانم ببینم.

توجه داشته باشید که این جملات هر چقدر هم که ساده باشد یا به شوخی گفته شود، می‌تواند بیانگر احساسات جدی در مورد خودکشی باشد.

 بیشتر افرادِ دچار افکار خودکشی روان پریش یا دیوانه نیستند. آنها ناراحت، غمگین، افسرده یا ناامید هستنند اما پریشانی شدید و درد عاطفی لزوما نشانه بیماری روانی نیست.

حتی یک فرد کاملاً افسرده احساسات متفاوتی در مورد مرگ دارد که بین تمایل به زندگی و تمایل به مرگ نوسان دارد. آنها به جای اینکه مرگ را انتخاب کنند، فقط میخواهند که درد متوقف شود. از این رو انگیزه آنها برای پایان دادن به زندگی برای همیشه ادامه ندارد.

 بسیاری از افراد سعی می کنند قبل از اقدام به خودکشی از دیگران کمک بگیرند. در حقیقت، مطالعات نشان می دهد بیش از ۵۰ درصد از قربانیان خودکشی شش ماه قبل از مرگ خود به دنبال کمک های پزشکی بوده اند.

 شما با صحبت در مورد خودکشی به شخصی ایده خودکشی نمی دهید. بلکه برعکس است. صحبت صریح و صادقانه در مورد افکار و احساسات خودکشی می تواند به نجات یک زندگی کمک کند.

توسط naseri

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *