telemedicine concept e health virtual healthcare telehealt

کمبود امکانات و اماکن ورزشی و تفریحی در مبارک شهر باعث میشود که اوقات فراغت اکثر نوجوانان و جوانان خالی مانده و از همین نقطه است که گرایش به سمت تفریحات ناسالم و زیانبار مانند مصرف مواد مخدر و همچنین مشروبات الکلی آغاز میشود. البته باید بی اطلاعی یا بی توجهی خانواده ها نسبت به افرادی که فرزندانشان با آنها معاشرت میکنند را به نبود امکانات تفریحیی اضافه کنیم. در هر حال عادی انگاری و ساده انگاشتن تمایل نوجوان به مصرف مواد مخدر بسیار نگران کننده بوده و باید نسبت به رفع این معضل اساسی چاره اندیشی گردد.

شاید این موضوع اندکی غیرقابل باور به نظر بیاید که در شهرستان ملکان و به تبع آن مبارک شهر، از زمانی که یک فرد تصمیم به مصرف ماده مخدر میگیرد تا زمانی که این ماده به دستش می‌رسد چیزی بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و این سهولت دسترسی مسئله ای نیست که بتوان براحتی از کنارش عبور کرد. بنابراین خانواده ها باید تهیه آسان مواد مخدر را یک هشدار تلقی کرده و روی رفتارهای فرزندان خود نظارت موثرتری داشته باشند.

نهاد ها و اداراتی که در زمینه آموزش افراد جامعه فعالیت دارند و همچنین ارگان‌هایی که وظیفه امن نگه داشتن جامعه بر عهده آنها می‌باشد باید با روشهای گوناگون نسبت به آگاه سازی نوجوانان، جوانان و خانواده ها در مورد انواع مواد مخدر و شناساندن زیانهای این مواد اقدام نمایند و همچنین مبارزه با تهیه کننده ها و فروشندگان این مواد باید، بیشتر و دقیق تر انجام گیرد تا یک محیط عاری از مواد مخدر برای رشد سالم و شکوفایی همه فرزندان وطن فراهم گردد.

توسط naseri

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *