Picsart 23 12 12 13 28 50 668

فرمانداری، دادستانی، شبکه بهداشت و نهادهای نظارتی در دفاع از سلامت مردم مبارک شهر نمره قبولی نگرفتند

به نظر می آید چنین تفکری در رده های مدیریتی شهرستان ملکان غالب گشته است که مشکلات را میتوان تنها با تشکیل کارگروه، ستاد و شوراهای مختلف در فرمانداری و تصویب چند مصوبه حل نمود و به احتمال زیاد از این مسئله غفلت شده است که تصویب کردن یک چیزی باید به دنبال خودش اراده‌ای برای عمل به آن و همچنین نظارت صحیح جهت عمل دقیق و سپس برخورد با متخلفین را در پی داشته باشد.

آنچه از شواهد و قرائن موجود، حداقل در ارتباط با مصوبات صورت گرفته در فرمانداری که با مبارک شهر مربوط بوده‌اند، پیدا می‌باشد این است که متاسفانه تاکنون هیچ اراده ای برای عمل به مصوبات و همچنین نظارت بر حصول نتیجه از آنها وجود نداشته است. برای نمونه موردی جهت تبیین دقیق‌ تر مسئله، میتوان به موضوع برخورد با فعالیت بارگاه‌های سرطان‌زای انگور در مناطق مسکونی مبارک شهر اشاره نمود که واقعا یک موضوع تاسف بار بوده و میتوان به عنوان یک ضعف مدیریتی از آن نام برد.

طبق مصوبه شهریور ماه 1401 کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ملکان، شهرداری مبارک شهر ملزم به جمع آوری و جلوگیری از فعالیت بارگاه‌های انگور در مناطق مسکونی و ارجاع متخلفین به دادگستری شده بود. از طرفی مرجع رسیدگی کننده به موضوع باراندازهای انگور، کمیسیون بند ۲۰ شهرداریها بوده و این کمیسیون براساس بند ۲۰ ماده ۵۵ ملزم به رسیدگی و تعطیلی و پلمپ این مراکز میباشد.

در سال جاری شهردار و اعضای شورای مبارک شهر نه تنها کاملا آگاهانه و عمدی اقدامی برای جلوگیری از فعالیت بارگاههای فعال در مناطق مسکونی انجام نداده بلکه از شروع به کار و فعالیت یک گرمخانه انگور در وسط شهر نیز ممانعتی به عمل نیاوردند. در واقع شهردار و شورای مبارک شهر علاوه بر بی توجهی به مصوبه کارگروه سلامت شهرستان، نسبت به اجرای ماده 55 بند 22 نیز بی توجهی کرده و ترک وظیفه نموده اند. جای سوال است که نهادهایی که وظیفه نظارت بر حسن انجام امور را دارند و به این خاطر از بیت المال و بودجه عمومی پول دریافت میکنند چرا به این مسئله ورود نکرده اند.

در هر حال پایگاه خبری مبارک شهر نیوز با توجه به حمایت رئیس دستگاه قضاء از خبرنگاران و رسانه ها برای انعکاس کمبودهای موجود در جامعه و به تعبیری سوت زنی، طی نامه ای کتبی موضوع فعالیت بارگاه‌های انگور و اثرات منفی آن بر سلامت مردم و از طرفی کم کاری و اهمال شورای شهر و شهرداری مبارک شهر، فرمانداری، دادستانی، محیط زیست و شبکه بهداشت شهرستان ملکان در مقابله موثر با چنین تهدیدی را به اطلاع دادستانی و ریاست دادگستری استان و همچنین دفتر دادستان کل و ریاست دستگاه قضائی کشور خواهد رساند تا بلکه گره این مشکل مهم گشوده گردد و سلامت مردم بیش از این بازیچه دست برخی افراد نباشد.

توسط naseri

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *